A QR-kód helyes használatának 6 alapszabálya

A 21. század fontos marketingkérdése, hogyan lehet online felületre átvezetni a klasszikus offline eszközökkel (óriásplakát, hirdetés, stb.) elért fogyasztókat. Az 1994(!) óta létező QR-kód kézenfekvő megoldásnak tűnik, hiszen – gondolhatnánk – egy átlagos okostelefonnal pillanatok alatt beolvasható a kód, és máris özönlenek márkánk weboldalára a látogatók. Jól hangzik, de általában nem ez történik. Vajon mi lehet az oka, hogy a QR-kód eddig nem tudta beváltani a hozzá fűzött reményeket?

A Café litván partnere, az Alpha Baltic összeszedte a legfontosabb betartandó szabályokat:

  • A legtöbb okostelefonon nincs alapértelmezett QR-kód olvasó. Egy ingyenes alkalmazás letöltése sokak számára túl nagy erőfeszítést igényel, így jó ok híján nem is kutatnak ilyen applikáció után.
  • A növekvő mobil-adatforgalom ellenére rengeteg honlap még most sincs mobilra optimalizálva, így megtekintésük is kényelmetlen a kis képernyőn.
  • Egy QR-kód mit sem ér magyarázat nélkül. Senki nem fog olyan kódot beolvasni, amiről sejtelme sincs, hova vezethet.
  • Köztéri hirdetéseknél a lefedettséget és Wifi hozzáférést is érdemes figyelembe venni, hogy ne legyen technikai akadálya a konverziónak. Alagutakat és repülőgépeket érdemes elkerülni.
  • Bármennyire jó ötletnek tűnik elsőre, járműveken és mozgó tárgyakon QR-kóddal hirdetni teljesen értelmetlen. A kategóriába az emberek és ruháik is beleértendők.
  • Ha minden körülmény adott, már csak egy jó hirdetést kell készíteni, ami arra készteti a fogyasztót (kíváncsiság, akció, extra tartalom), hogy vegye telefonját a kezébe, és olvassa be a kódot, mert megéri neki.

Amennyiben a fenti szabályok be nem tartására vagyunk kíváncsiak, érdemes a wtfqrcodes honlapra kattintani. Íme néhány elrettentő példa az oldalról:

Az egyik legszebb gyöngyszem: még a busz után futva sem lehet beolvasni

“Megkérdeztem, soha senki nem olvasta be a kódot”

“Vicces, én is ilyen arcot vágtam, amikor megláttam ezt a QR-kódot a tévében.”

Ezek után hihetetlennek tűnik, mégis vannak sikeres példák a QR-kód kreatív használatára:

Vajon mire gondol Kate Upton?

Candice titka

Állásinterjú első köre: azok jelentkezését várja a tetoválószalon, akik hiba nélkül színezték ki a QR-kódot, így azt beolvasva elküldhették önéletrajzukat is

Instagram alkalmazás már elérhető Androidon és IOS-en


Dizájnos üdvözlőkártya, ami egy playlistet is tartalmaz

Forrás: Alpha Baltic, wtfqrcodes, AndySowards

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson