November végén mutatta be az Amazon legújabb saját gyártású sorozatát, a Philip K. Dick regényéből készült Az ember a Fellegvárbant. Az alternatív 60-as években játszódó történetben a szövetségesek elvesztették a második világháborút, az Egyesült Államokat pedig felosztotta egymás közt a japán és a náci német hadsereg.
A sorozat premierjére időzítve köztéri reklámkampány is készült, aminek a keretében Manhattan legforgalmasabb metróvonalát dekorálták ki a Japán és Náci Birodalom által inspirált zászlókkal. A kampány eredetileg december 6-ig tartott volna, ám sokak felháborodására a metrókocsik ülésére ragasztott zászlókat idő előtt el kellett távolítani.
Az Amazon közleménye szerint a második világháború és a holokauszt túlélői, valamint leszármazottaik számára felelőtlen és sértő volt a kampány, amit pár nap után vissza is vontak. Ugyanakkor a sorozat 160 plakátja az eredeti terveknek megfelelően decemberig látható lesz az állomásokon.
Fontos megjegyezni, hogy a sorozatban is látható alternatív zászlókhoz képest a metróüléseken nem jelent meg horogkereszt, bár az asszociáció így is egyértelmű. Az esetet hallva felmerül a kérdés, vajon az Amazon marketingesei tisztában voltak-e vele, hogy úgyis botrány lesz a kampányból? Akár igen, akár nem a válasz, az áhított médiafigyelmet így is megkapta Az ember a Fellegvárban.