Ritkán látni olyan összetett és kreatív reklámkampányt, mint amilyen a Zoolander második részéhez készült. A filmek esetében megszokott plakát, előzetes, ezerféle tévészpot adaptáció, valamint kötelező pr-megjelenések mellett még a legnagyobb hollywoodi kasszasikereknél is elvétve találkozhatunk kifejezetten ötletes kampányelemmel, ami nem követi a jól bevált receptet. A világ legostobább férfimodelljéről szóló Zoolander 2 marketingesei szerencsére mertek nagyot álmodni, és igazán eredeti módon promótálják a 15 évvel ezelőtti első rész folytatását.
Már a kampány kezdetén magasra tették a lécet, hiszen a folytatás hivatalos bejelentését a tavaly márciusi Párizsi Divathétre időzítették, ahol a film két fő karaktere, Derek és Hansel a kifutón végigvonulva vonták magukra a média figyelmét.
Az erős social media jelenlétért Zoolander Instagramja a felelős, ahova úgy posztol Ben Stiller, mintha az általa alakított Derek valódi celeb lenne.
A főszereplő Penelopé Cruzzal együtt a Vogue címlapjára is felkerült, a magazinba belelapozva pedig egy ironikus modellfotó-sorozatot is végig lehet róluk nézni. A divatlap videóinterjút is készített Zoolanderrel, aki 73 kérdésre válaszolt a maga módján.
A film kiemelt támogatója a FIAT, ám a szokásos termékelhelyezésen túl a Golden Globe díjátadóra időzítve külön reklámfilm is készült Zoolanderrel, aki a KRESZ szabályokkal mit sem törődve mindent megtesz élete legjobb autós fotósorozatáért.
Lehet ezt még fokozni? Persze! Zoolander filmbeli ellenlábasa, Alexanya Atoz saját termékét, a Youth Milket promótálja.
De nem ez az egyetlen kitalált márka a filmben: ironikus módon magát a Zoolander 2-t is termékként, egészen pontosan parfümként reklámozzák, ami elég merész húzás az általában biztosra játszó amerikai stúdióktól, jelen eseteben a Paramounttól.