A modern újságírás egyik aktuális kihívása a szerkesztőségi és a kereskedelmi tartalmak viszonyának meghatározása. A “régi szép időkben” a fizetett hirdetés, reklám jól elkülönült a hírektől és más tematikus cikkektől, azonban a digitális fejlődéssel és a közönségért vívott harccal a korábban áthatolhatatlannak hitt falak leomlottak.
A határok eltűnésével megjelentek a natív hirdetések, amelyek már teljesen belesimulnak a szerkesztett környezetbe, így a felületes olvasó gyakran nem is veszi észre, hogy valójában fizetett tartalmat fogyaszt és/vagy oszt meg másokkal. Ez nem is csoda, hiszen a jól sikerült márkázott tartalmakat a hirdetők gyakran a szerkesztőséggel együtt dolgozzák ki. A jelenség mellett és ellen egyaránt lehet érvelni, de talán nem túlzás azt állítani, hogy ha minőségi tartalom születik az együttműködésből, akkor mi, fogyasztók csak jól járhatunk. Az elmúlt bő 1 év sikeres nemzetközi és hazai natív hirdetéseiből válogattunk.
OK Go – I Won’t Let You Down
Az ötletes videóiról ismert OK Go együttes a Honda elektromos egykerekűjét használta egyik friss klipjében, amelyet eddig több mint 27 millióan néztek meg.
Ice Bucket Challange
Kicsit kilóg a sorból, bár Cannes-ban arany oroszlánt nyert a márkázott tartalom kategóriában az ALS Szövetség figyelemfelhívó kampánya. A felhívás vírusként terjedt, szó szerint milliók öntötték magukat nyakon jeges vízzel, amiről rengetegen írtak és a videókon még többen szórakoztak. Nem mellesleg a szövetség rengeteg adományt is kapott (legalábbis Amerikában).
Az Antibarátok
Az AXN állt össze Szirmai Gergellyel, a Hollywood Hírügynökség megmondóemberével, aki egy teljes epizódot szentelt a csatorna premiersorozatainak (House of Cards, Breaking Bad, Hannibal) főszereplőire. A videó alatti kommentek alapján szinte senkinek nem tűnt fel, hogy szponzorált tartalomról lett volna szó.
Ritmikus Quimbyfon
A Telekom kérte fel az Index csapatát, hogy közreműködjenek a Quimby együttes köré épülő karácsonyi kampányukban. Így született meg a Ritmikus Quimbyfon, más néven a Nagy Karácsonyi Quimbyzátor. Az ötletes programmal bárki elkészíthette saját Quimby nótáját, amelyet megosztva okostelefont is nyerhetett.
Vért izzadva vizsgáztunk a Csábítás Akadémián
A luxusfesztiválok és a Pick Up Artistok világát keresztezte paródiavideójában a 444.hu, amiben egy szerencsétlen férfinak mutatja meg egy csajozógép, hogyan is kell nőket felszedni. A balul elsült kísérletek után kiderül, hogy a siker kulcsa nem más, mint egy Volvo XC90-es. A Volvo Autó Hungáriával való együttműködésről és a minőségi márkázott tartalomról a videó főszereplője, Ács Dani március 10-én tart előadást, amelyet élőben is közvetítünk.