Ha a trikók beszélni tudnának…

Akkor minden olyasmit elmondanának, amit az emberek nyelvtudás hiányában képtelenek kifejezni. Még ha a telefonkijelzőkön és billentyűzeteken a nyelvi kompetenciáinktól függetlenül képesek is vagyunk szeretni, tetszést nyilvánítani, sírni vagy mosolyogni, előfordul, hogy egy idegen országban nem tudjuk elmondani, hogy mire van szükségünk. Pedig a motorjavítástól kezdve egy pohár italig igen széles a skála, és higgyük el, még ezeket sem olyan egyszerű nemzetközi egyezményes jelekkel kifejezni, főleg, ha azok nem léteznek.

Ezt a problémát orvosolandó állt elő három svájci fiatal a turisták nyelvén beszélő trikó ötletével, és a visszajelzésekből már egyértelmű, hogy az újdonság nem csak hiányt pótol, de egyes esetekben bizony életet is ment. Hogy pontosan miről van szó? Negyven, a turisták igényeinek széles tárházát jelképező szimbólumról, mint amilyen a motor és a csavarkulcs például. Ezzel a két ikonnal már el mondani, hogy van egy javításra szoruló járművünk, amihez szakember kell. A formabontó ruhadarab birtokában elég csak a mellkasunkon feszülő ikonokra mutatni ahhoz, hogy bárhol a világon kérhessünk egy csésze kávét, egy szobát két éjszakára, vagy vegyünk egy buszjegyet a múzeumhoz vezető járatra.

160419105904-icnspkhostel-exlarge-169

Az ötletgazdák 2013-ban álltak elő a megoldással, amit Európában és Latin-Amerikában teszteltek, ma pedig már viágszerte szállítanak is a ruhadarabokból.

A három srácnak nemcsak rendkívüli az üzleti érzéke, de igazuk is van: ha a virtuális világban már a Facebook megjelenése óta használjuk a hangulatjeleket, akkor csakugyan itt az ideje ebből a való világba is átvinni valamit.

forrás: CNN 

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson