Duplán újított a Facebook, vásárlásra ösztönöz a Pinterest és kisvállalkozóknak segít a Twitter. Ez történt a múlt héten social media fronton.
Két algoritmus is változik a Facebooknál
A Facebook a héten két fontos algoritmus változást is bejelentett. A legfontosabb a news feedben történő változások, melyek alapos – és nem túl kedvező – hatással lehetnek a Facebook-oldalak elérésére. A Facebook a jövőben a különböző hírek helyett inkább ismerőseink személyes posztjait és képeit fogja előtérbe helyezni. A Facebook elmondása szerint mindig is az volt az oldal célja, hogy közelebb hozza egymáshoz az embereket, és azzal is tisztában vannak, hogy a változtatás sok Facebook-oldal számára lehet kedvezőtlen. Mindenesetre a Facebook ismét óriási lépést tett afelé, hogy rákényszerítse a vállalkozásokat, hogy fizessenek, amennyiben el akarják érni közönségüket.
A másik algoritmus-fejlesztés ugyancsak az üzenőfalat érinti – ám kicsit más oldalról. A Facebook az USA tíz városában kezdte el tesztelni új esemény-ajánlását a felhasználók üzenőfalán. Az új fejlesztés lényege, hogy egy külön csapat fogja figyelni a megadott városban megrendezett eseményeket és azokat fogja ajánlani a program minősége, a helyszín és annak kapacitása alapján. Az eseményeket különböző programajánló magazinok és applikációk segítségével fogja figyelni. Vagyis az eseményeket valós emberek fogják ajánlani egy algoritmus helyett.
Forrás: Adweek
Interaktív, követhető matricák a Twitteren
Új, emoiji-féle matricákat vezet be a Twitter, melyek nem csak átméretezhetők, forgathatók és teljesen szabadon elhelyezhetők lesznek, de akárcsak a hashtageket, követni is tudjuk majd őket. A fejlesztés mind az alkalmazásban, mind a weboldalon elérhető lesz. A matricákat egyelőre csak a Twitter dolgozói tesztelik, ám posztjaik egyelőre nem váltottak ki túl nagy ámulatot. A jövőben ettől függetlenül a hirdetőknek és saját matricáiknak érdekes lehetőség lehet a fejlesztés.
Here’s @thecleanmachine turning on #Stickers this morning pic.twitter.com/sA0slB6sS0
— Charles Martucci (@martucci) 2016. június 27.
Forrás: Adweek
Új vásárlási lehetőségek a Pinterestnél
A Pinterest eddig is fontos szereplője volt a go-to-platformnak, új fejlesztéseivel pedig újabb előnybe kerül, ráadásul alaposan elkülönül a Facebooktól és a Twittertől is. Az egyik frissítés a bevásárlókosár, mely mind a weboldalon, mind az applikáción elérhetővé válik és melynek segítségével különböző termékeket vásárolhatunk más-más forgalmazótól. Az eddig csak appban elérhető Buyable Pins mostantól a weboldalon is használható lesz, ám a legkreatívabb fejlesztés még hátra van. Mostantól a képeken egy jobb felső sarokban elhelyezkedő gombbal kereshetünk rá a képen látható termékekhez hasonló árucikkekre, melyeket rögtön meg is vásárolhatunk.
Forrás: Adweek
Új appal segít a kisvállalkozásoknak a Twitter
A Twitter egyelőre az USA-ban teszteli Twitter Dashboard nevű (egyelőre csak iOS-t futtató termékeket támogató) applikációját, mely a kis- és középvállalkozásokat segíti abban, hogy megfelelően kommunikáljanak felhasználóikkal. Az applikáción belül – mely asztali alkalmazásként is elérhető – a felhasználók követhetnek hashtageket és egy-egy általuk létrehozott feedet, posztokat időzíthetnek be, valamint a teljes kommunikációt figyelhetik szolgáltatásukról. A Twitter Dahsboard ezen felül egyszerű tweet-ötleteket is szolgáltat a felhasználóknak: például egy étteremnél felhívja a figyelmet arra, hogy milyen jó ötlet lenne a pincérekről képet posztolni. Nem a legprofibb és legeredetibb ötlet, de a cél inkább az, hogy az időben és ötletben is szűkölködő kisvállalkozások is elindíthassák kommunikációjukat közönségük felé.
Forrás: Adweek