A Media Hungary konferencia közösségi médiás szekciójában tartott előadást Csirke Dániel, a Café Communications creative group heade. Dani a social influencerrekkel való sikeres együttműködéshez adott tanácsokat, amelyeket most tíz pontba szedtünk össze.
1. HAGYD, HOGY VEZESSE A MŰSORÁT!
Az influencereknek saját műsoruk van, amelyeknek ők a műsorvezetői. Ez a közeg az ő otthonuk, ők tudják, miként kell a közönségükhöz szólniuk. Amit tehetsz, hogy segíted őket saját brandjük építésében, amivel hosszú távon te is jól jársz.
2. NE TEKINTSD REKLÁMFELÜLETNEK!
A youtuberek csatornáira nem szabad reklámfelületként tekinteni, akiknél pusztán reklámidőt vásárolsz. A fiatalok számára ők az új sztárok, akiknek adnak a szavára, így egy pofátlan reklám könnyen kiverheti a rajongók körében a biztosítékot.
3. LÉGY A SZERKESZTŐ TÁRSA!
A klasszikus reklámgyártás itt nem működik. Szerkesztőként be kell épülnöd az ő műsorába, hogy megtaláld a márkádnak a megfelelő helyet. Ahogy például mi is megtaláltuk a Coca-Colának a tavalyi fesztiválszezonban.
4. INNOVÁLJ!
Segíts az influencernek új tartalomötleteket kitalálni. A tavalyi Balaton Soundon Vitó Zsombor számára álltunk elő az Igen-nap műsorkoncepióval, amit ő töltött meg tartalommal.
5. MÉLYÜLJ EL A TARTALOMBAN!
Ismerd meg alaposan a vloggerek műsorát, és kövesd folyamatosan figyelemmel. Tudd meg, hogy mit szeretnek, mi a hobbijuk, mik azok a belső poénok, amiket csak a rajongók értenek. Hiszen aki tényleg nyomon követi őket, az tudja, hogy például Follow Anna imádja az epret, az ilyen pedig nagyon hasznos tudás, amikor például kijön egy márka egy epres termékkel.
6. LÉGY GÁLÁNS!
Biztosíts az influencernek különleges lehetőségeket, amitől az ő műsora is felértékelődik. Karácsonyra exkluzív, boltban nem megvásárolható Coca-Cola beszélő kupakot adtunk az influencereknek, és óriási siker lett belőle.
7. MŰKÖDJ EGYÜTT AKTÍVAN!
Beszéljetek az influencerrel napi szinten, és üljetek le ötletelni együtt, amikor csak tudtok. Mi folyamatosan tartjuk a kapcsolatot az összes influencerrel, de van amikor a földrajzi távolság miatt Skype videókonferencián kell együtt ötletelnünk, hiszen a Fanta Elnöki Főnökségben Szabyest budapest, Évi’s Channel tatabányai, Bánki Beni pedig pécsi.
8. NE KAMUZZ!
Semmi értelme nagyot mondani, mert úgyis lebuksz. Az influencer az ő valódi közegében él igazán. Ha bármilyen fóbiája van egy influencernek, akkor nem érdemes olyan tartalmat készíteni, amiben ennek ellenkezőjét szeretnénk elhitetni. Például ha valaki fél a magasságtól, akkor ne hirdessünk vele tandemugrást.
9. LÉGY HITELES!
A hagyományos termékelhelyezésnél sokkal hitelesebb, ha közösen találtok helyet a márkának a tartalomban.Erre nagyon jó példa, amikor Viszkok Fruzsinak Coca-Cola ivás helyett Coca-Cola Cherry rúzst adtunk a sminkelős videójához.
10. LÉGY OTT FOLYAMATOSAN!
Egyszeri kampányok helyett fontos a folyamatos tartalmi jelenlét. Tulajdonképpen a Cokestream egésze erről szól.