Júliusi TV-s toplista: a Foci VB mindent vitt

Tavaly a Vizes VB, ebben az évben a Foci VB generált nagyobb nézettséget. A TV június-július hónapban több nézőt ért el a korábbi évhez képest.

Nyáron mindig visszaesik a nézettség, ilyenkor a televíziók is „csökkentett” üzemmódban dolgoznak, hiszen számolnak azzal, hogy a nézők java rendes, megérdemelt szabadságát tölti, és remélhetőleg nem a televízió képernyői előtt. Ettől természetesen eltérhetnek a várt nézettségi eredmények, amennyiben a TV-ben kerül közvetítésre kerül valamilyen nagyobb esemény. Tavaly ilyen volt a Vizes VB, ebben az évben ez a Foci VB volt, amely a várakozásokhoz képest (nem volt magyar érdekeltség) nagyobb nézettséget generált, illetve ennek eredményeként a két érintett hónapban a tv több nézőt ért el a korábbi évhez képest. És habár az elérés éves szinten (január-július időszakban) csökkenő tendenciát mutat a korábbi év hasonló időszakához képest, a június-július átlagértéke meghaladja a korábbi év e két hónap átlagát.

A négy évnél idősebb lakosság 95,7%-át lehetett legalább 5 percig elérni televízión keresztül.

Azt is láthatjuk, hogy a tévénézésre fordított idő sem csökkent, hanem nőtt ebben a két érintett hónapban, habár júniusban magasabb értékeket láthatunk, mint júliusban. Valószínűleg, addigra többen indultak el nyaralni, mint az előző hónapban.

Ez azt jelenti, hogy a tavalyi év júliusához (4:23) képest egy perccel (4:22) néztek kevesebb tévét idén júliusban. Az is látszik, hogy a két hónapban átlagban ebben az évben majdnem 5 perccel töltött többet tévénézéssel a 4 évesnél idősebb lakosság (4:18 vs 4:23). Ettől függetlenül, a január-július időszak az előző évhez képest enyhe csökkenést mutat.

A leginkább ismét az RTL Klub veszített a nézettségéből július hónapban, hiszen itt a nézők 2 perccel töltöttek kevesebbet az előző év hasonló időszakához képest, a tv2-n pedig az eltöltött idő egy perccel rövidült. Mivel tavaly hasonló időszakban volt a Vizes VB, amelyet szintén az M4 Sport közvetített, ezért nem látszik jelentős változás a csatorna nézettségét illetően a két évet összehasonlítva.

Habár az RTL Klub nézettsége esett leginkább a vizsgált csatornák közül, a 10 percnél hosszabb műsorokat tekintve, a tv2 egy programjával sem tudott az első harminc legnézettebb műsor közé bekerülni, amikor minden műsort vizsgálunk. A 30-as listát természetesen a meccsek uralják, hiszen a 30 műsorból 22 meccs (72%), illetve még a Forma 1 Magyar Nagydíja tartott nagy érdeklődésre számot. Az RTL 20 éve futó, megunhatatlannak tűnő napi sorozata került még fel erre a listára 7 epizóddal.

Amikor úgy vizsgáljuk a legnézettebb műsorokat, hogy minden műsor csak a legnézettebb epizódjával kerüljön be a TOP 30-ba, akkor azt látjuk, hogy az M4 Sport még mindig erősen vezeti az élvonalat az első és a harmadik hellyel. Összesen 4 sportműsor került fel a listára, amely más hónapban, jelentős magyar érdekeltség vagy nagyobb esemény hiányában nem fordulna elő. Ahogy általában, a 30-as lista több, mint a felét az RTL-es műsorok teszik ki, szám szerint 18. A Tv2 is felkerült már erre a listára, összesen 8 programmal. A lista több, mint egy harmada (11 db) film, a másik, szintén kicsit egy harmadát a sorozatok teszik ki (12 db). A többi helyen hírműsorok és sportesemények osztoznak (3-4 arányban)

A legtöbb néző (1,574,000 fő) az Euronics műszaki áruházak / foci vb + Samsung TV 13 750 FT / 24 hó 20 másodperc hosszú spotját látta július 15-én, a VB döntő előtti reklámbreakben. Ez a spot 15,9 EQ GRP-t és 17,7 GRPt szállított. A legtöbb EQ GRP-t szállító spothoz a Cafénak is köze van ismét, (17,58) hiszen ez a szintén ebben a reklám breakben sugárzott: OTP Bank személyi kölcsön / Gercso-Deák Dorina + thm 9,3% -23,1% 30 másodperces spot, amely múlt hónapban a legnézettebb spot volt. Ez a spot is sok nézőhöz jutott el, hiszen 1,567,000 fő látta.

 

 

Forrás: AGB Nielsen közönségmérési AdvantEdge szoftver felhasználásával.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson