A technika már 1993-ban is adott volt, mégis, a marketingesek még csak most kezdik felfedezni a live streamingben rejlő lehetőségeket. Pedig egy koncert vagy esemény élő közvetítése nem dobja meg sokkal a költségeket, és a hagyományos felületetekkel szemben jóval nagyobb tömeget érhetünk el márkánkkal. A Live Streaming jelenlegi helyzetéről, jellemzőiről és sikeres felhasználási módjáról tartott előadást március 5-én a Cafénál Schwarz Gábor, a Ustream korábbi nemzetközi üzletfejlesztési vezetője, amit stílszerűen élőben is közvetítettünk.
Mi a különbség egy élő és egy összevágott, kész videó között? Előbbit átlagosan 27, míg utóbbit csak 2,5 percig nézzük. Ha ez nem lenne elég, az élő videóval nagyobb közönséget érhetünk el, kompatibilis a legtöbb digitális felülettel, interaktív és virális, gyorsan aktivizálható, valamint kiterjeszthető a meglévő médiafelületekre is. Az egészhez csak egy kamera, internetelérés és egy feltöltési hely (Ustream, Live Stream, Youtube Live, stb.) kell, és máris bárki csatlakozhat a közvetítéshez. Persze nem mindegy, hogy milyen minőségű felszereléssel és sávszélességgel dolgozunk, de a költségvetés még így is töredéke egy tévéközvetítéshez képest.
Legkedveltebb téma a sport, az állatok, a gaming, hírek (pl. utcai tüntetések), tréningek és előadások (TED talk), koncertek, valamint egy-egy szubkultúra eseménye, amit semmilyen hagyományos médián nem lehet követni. A közvetítés sikere a tartalom exkluzivitásán és a nézők aktivitásán (megosztás, kommentelés) múlik. Ha egy olvasott oldal vagy egy több százezer követővel rendelkező celeb megosztja a videónkat, akkor garantált a siker, még ha az élő közvetítés nem is olyan érdekes. Így fordulhatott elő, hogy a Bergen-Oslo között közlekedő vonat mozdonyából közvetített videóba 7 millióan néztek bele, egy rétisas pár életének részleteit pedig tízmilliók követték élőben. A közvetítés költsége mindkét esetben csupán pár száz dollár volt.
Ekkora nézettség azért nem túl gyakori, de általánosságban elmondható, hogy egy esemény résztvevőinek 5-10-szeresét lehet elérni élő közvetítéssel. Például a Sziget Fesztiválon a helyszíni promóció összegének tizedéből akár 1,2 millió emberhez is eljuthatunk, szemben a helyszínre kilátogató 400 ezer, többségében külföldi vendéggel. Schwarz Gábor szerint a fesztiválélmény közvetítése meghatározó szerepet fog játszani a live streaming jövőjében, egyre népszerűbb lesz a lakossági „videó-újságírás”, valamint az e-games és az e-oktatás is erre a technikára fog építeni az elkövetkezendő években.