A Café Communications nemzetközi partnerhálózata, a Café Affiliate Network (CAN) tagjai negyedik alkalommal találkoztak, ezúttal az isztriai Porečben szokásos éves konferenciájuk, az Annual Meeting keretében. A találkozó célja, hogy a CAN hálózat tagügynökségei jobban megismerjék egymást, bemutassák legsikeresebb kampányaikat, illetve közös workshopok keretében ötleteljenek újabb együttműködési lehetőségeken.
A program első részében Ravid Kuperberg, a Mindscapes trénere tartott előadást a jó insightról és a a sikeres reklámkampányokban megjelenő gondolkodásmintákról. Az inspiráló felvezetés után a résztvevő ügynökségek best practice projektjeiket, valamint a régió gazdasági változásaira adott üzleti modelljeiket mutatták be. Utóbbi kapcsán szó volt a horvát és román médiaügynökségek helyzetéről, illetve az ukrajnai konfliktus okozta problémákról, külön kitérve arra, milyen kihívásokkal kell megbirkóznia a reklámszakmának egy háború sújtotta és a gazdasági csőd szélén álló országban.
Az eredményességet tekintve az egyik legsikeresebb kampányt a Café szerb partnere készítette az OTP Bank számára: a 90-es évek legnépszerűbb tévésorozata 17 év után új évadot kapott 2014-ben, aminek főszponzora a bank lett. Az új évadot követően az OTP 270%-kal növelte népszerűségét, és a 15.-ről a 9. helyre lépett elő az ország legkedveltebb bankjainak listáján. Hasonlóan hatásos volt a román MediaInvestment IKEA számára készített aktivitása is, aminek keretében a bukaresti lakosok bevonásával a 2015-ös katalógus címlapját alkották újra. Az akció során 2500 fényképet készítettek, és 500 ezer embert értek el.
A cseh Comtech a Krím-félsziget orosz megszállása ellen kezdett gerillaakcióba, míg a házigazda Imago szintén az utcára ment, hogy kreatívan hívja fel a figyelmet új márkaarculat- és csomagolástervezést kínáló szolgáltatásukra. Szintén az Imago nevéhez fűződik a szervadományozást népszerűsítő társadalmi célú kampány is, amely egy szójátékra épül: a horvát suglasnik szó egyszerre jelent mássalhangzót és hozzájárulást is. Az akcióban arra ösztönözték az embereket, hagyjanak el egy mássalhangzót a nevükből, és egyezzenek bele, hogy haláluk után szerveikkel mások életét megmenthessék. A kampányhoz újságok, internetes portálok, tévék és rádiók is csatlakoztak, aminek hála az elmúlt évben Horvátországban végezték a második legtöbb szervátültetés a világon.
A konferencia workshopokkal zárult, amit vacsora és hajnalig tartó bulizás követett, ahol tovább mélyültek a nemzetközi kapcsolatok. A találkozó képes beszámolóját itt lehet megnézni.