Korábban írtuk a personal branding kapcsán, hogy a hosszú távú sikerek eléréséhez a célok és értékek pontos meghatározása mellett elengedhetetlenül fontos a hitelesség is. Nincs ez másként a márkaépítés területén sem. A fogyasztó márkához kapcsolódó élményeinek konzisztensen alá kell támasztania a márka ígéretét, kapcsolódjon ez az élmény akár konkrét használati tapasztalathoz, akár egy értékesítési vagy ügyfélszolgálati munkatárs munkájához, akár mások véleményéhez. Egy márka hitelessége ma már jelentős mértékben azon is múlik, hogy a vállalat dolgozói mennyire hisznek a márkában, mennyire ismerik és tudják hitelesen képviselni a márkaértékeket.
A közösségi médiának köszönhetően a márkáról kialakult véleményeket már nem lehet teljes kontroll alatt tartani, a fogyasztók és a munkavállalók egyaránt megoszthatják az interneten, hogy mit gondolnak a vállalatról és termékéről. A negatív visszajelzések elkerülése és a márkaépítés szempontjából stratégiai fontosságú kérdés tehát, hogy amit a vállalat kommunikál magáról a fogyasztók felé, azt pontosan értse a szervezet valamennyi dolgozója, és a munkavállalók átéljék a márka értékeit. Ahhoz azonban, hogy a munkavállalók hitelesnek fogadják el, és képviseljék az adott márkát, a márkaértékeknek harmóniában kell lenniük az adott vállalati kultúra értékeivel, és a vállalatnak munkáltatóként is hitelesnek kell lennie.
A vállalat hitelességét pedig integritása adja: ugyanazon értékeket és üzeneteket kell közvetítenie kifelé és befelé is, majd tetteinek igazolnia kell szavait mind a fogyasztók, mind a munkavállalók felé. Számos előnnyel jár, ha egy cégnél a szervezeti, a dolgozói, és a márkaértékek összhangban vannak: magasabb a dolgozók elkötelezettsége és motiváltsága, akik így eredményesebben képviselik a márka ígéretét és értékeit, a fogyasztók körében kialakul az egységes márkaélmény, valamint hosszú távon a cég kevesebb energiával éri el céljait.
A meglévő értékrendszer megismerésére és a diszharmonikus pontok beazonosítására fejlesztette ki a Café Flowbrands a Value Radar névre keresztelt kutatási módszerét, ami jelenleg az egyetlen olyan módszer a magyar piacon, ami az értékek harmóniáját méri. A Value Radar személyre szabott módon, mégis egységes keretben vizsgálja az értékrendszert. Minden esetben a cég által meghatározott és célkitűzésként megfogalmazott konkrét, egyedi értékek mentén méri az értékek harmóniáját, azaz nem egy általános modellt illeszt a cégre, hanem a cég értékeit illeszti be a kutatási keretbe. Teljes körű feltárást tesz lehetővé azzal, hogy a belső (dolgozói) vizsgálat mellett tartalmazza a külső (vevők és partnerek) nézőpontját is, azaz feltárja az ő általuk érzékelt márka és céges értékeket is, valamint megvizsgálja ezek összhangját a kitűzött céges és márkaérték célokkal. Attól függően, hogy mely dimenziók között észlelhető diszharmónia, különböző fejlesztési területek jelölhetők ki, az eredmények függvényében konkrét célmeghatározásokkal.