Kulisszatitkok a CANnual Report alkotóitól

8 hónap, 14 ország, több mint 60 munkatárs – néhány szám, ami körülírja, mekkora vállalkozásba fogott a Café, amikor belevágott a CANnual Report elkészítésébe. Az alkotók mesélnek a munkafolyamatról, a kihívásokról és tanulságokról. Ha a kiadvány Oscar-díjat kapna, az ő nevüket biztosan hallanánk a köszönetnyilvánításban.

A CANnual Report ötlete már évekkel ezelőtt felmerült a Café vezetőségében: Szarvas László és Viniczai András vezetésével olyan kiadványt szeretek volna elkészíteni, ami nemcsak megmutatja a Café Communications partnerhálózata, a weCAN szakértelmét, hanem a régióban érdekelt vállalatok számára egyfajta mankót is nyújt. A koncepció kialakításában a Café Next tartalomfejlesztési igazgatója, Soós Levente is részt vett, akinek már volt tapasztalata egy ekkora volumenű kiadvány szerkesztésében.

bobelevi

Barsi Böbe és Soós Levente

A kilövést követően Barsi Böbe, a Café nemzetközi koordinátora és az egész projekt gazdája június elején kezdett el foglalkozni a feladattal. Böbe első lépésként weCAN ügynökségekkel vette fel a kapcsolatot, egészen pontosan 14 ország 24 munkatársával, és szabott határidőt a kért adatok és piacbemutató szövegek beküldésének.

A partnerek folyamatos noszogatásával sem volt könnyű tartani az ütemtervet, mivel a megküldött adatok ellenőrzése, összefésülése, valamint az összefüggések megállapítása, majd jóváhagyása a gyakorlatban igen nehéznek bizonyult. A munkafolyamatban résztvevők koordinálása mellett a legnagyobb kihívást a bekért adatok pontos definiálása jelentette Böbe számára, hiszen a különböző országok gyakran egészen eltérő mérőszámokkal írták le az egyes területek piacát.

Az első komplett adatsor feldolgozásával egyidejűleg megkezdődött a kiadvány arculatának a tervezése. Hefelle Glória art director és Oláh Gábor operátor-designer egy hónapon keresztül dolgoztak a megfelelő külső kialakításán. A cél egy olyan dizájn megalkotása volt, ami egyszerre látványos, ám könnyen értelmezhető: amiben nem vesznek el az adatok a színes háttér, a figyelemfelhívó ábrák és ikonok között.

gloriagabor

Hefelle Glória és Oláh Gábor

A temérdek excel-táblát legjobban kifejező diagramok, illetve a viszonylag szűk mozgásteret biztosító témához illeszkedő ikonok kiválasztása sok fejtörést okozott Glóriának. Ráadásul a tervezésnél azt is figyelembe kellett vennie, hogy ezek az elemek 14 országnál jelennek majd meg. Az alkotópáros ezért olyan modulrendszert hozott létre, ami kellően szabad ahhoz, hogy az egyes országok eltérő mennyiségű adata ízlésesen megjelenjen, illetve annyira változatos is, hogy tizedszerre megnézve se váljon unalmassá.

A kivitelezésben a teljes cafés operátor csapat, Kiss Gábor, Nagy Vikó és Rátz Péter „eGr” is kivette a részét. Szükség is volt erre, hiszen a már elkészített infografikák gyakran estek áldozatul új szempontoknak. A kitűzött határidők tartásához elengedhetetlen volt Hidegkúti Edit senior account manager munkája, aki az operátorok beosztásáért, valamint a kiadványt népszerűsítő kampány koordinálásáért felelt.

tibiedit

Varga Tibi és Hidegkúti Edit

A CANnual Report borítóján és a printhirdetéseken egyaránt szereplő Rorschach-tintafolt ötlete Varga Tibi vezető art director fejéből pattant ki. Tibinek az egyes fejezetek elején látható térkép adta az ihletet, ami tükrözve egy Rorschach-tesztre emlékeztetette. Ez tökéletesen beleillett a kreatív koncepcióba, ami eleve a megbízható adatok és az emberekben élő tévhitek, fantáziák ellentétére épült. „Ne bízza a fantáziájára! Támaszkodjon a tényekre!” – lett a végleges szlogen.

Így nyert végső formát a nyolc hónappal a kilövés után a CANnual Report 2015, ami a Café egyik legösszetettebb projektje volt idén. A munka közben felmerülő nehézségek ellenére nem túlzás kijelenteni, hogy egy egyedülálló és értékteremtő kiadvány került az asztalra, hiszen ilyen részletes tanulmány még nem született Közép-Kelet-Európa reklámgazdaságáról.

A kiadvány készítésében közreműködtek még:

  • Lugosi Bogi – lektor
  • Barta Lilla – nemzetközi koordinátor
  • Simon Zoltán – kreatívigazgató
  • Simon Balázs – szövegíró
  • Gábor Iván – ügyvezető igazgató
  • Király Anita – médiaigazgató
  • Dénes Hajnalka – médiatervező
  • Langó Károly – pr-vezető
  • Iván Balázs – pr-manager

Ha többre is kíváncsi, a CANnual Report kiadványt ide kattintva ingyenesen letöltheti!

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson