A Piper Jaffray új felmérése, a Taking Stock With Teens 10,000 tinédzsert kérdezett arról, hogy milyen social media platformokat használnak legalább havonta egyszer. A trendeket figyelve az eredmény nem lett meglepő… ám annál szorosabb!
Vezet a Snapchet, nyomában az Instagram
Az eredmények szerint a Snapchat ha nem is torony magasan, de teljes győzelmet aratott a felmérés során, arról nem is beszélve, hogy csupán egy komolyabb konkurenciája akad: az Instagram, mely szorosan a növekvő alkalmazás nyomában van.
2015-ben a tiniknek még 74 százaléka vette elő legalább havonta egyszer a Snapchatet – ez a szám pedig idén már 80 százalékra nőtt, mellyel az app a legnépszerűbbé is vált. Bár az Instagram csak egy százalékkal maradt le tőle, a Facebook kezében lévő képmegosztó alkalmazásának népszerűsége egy év alatt kevésbé nőtt – csupán három százalékkal. Vagyis az Instagram növekedése az elmúlt év alatt lassult.
Segít az Instagram Stories?
A nagy kérdés persze az, hogy képes lesz-e jövőre az Instagramot megmenteni az Instagram Stories, a Snapchat Stories szégyentelen, ám okos lemásolása. A kérdés nem egyszerű – és már abban sem lehetünk biztosak, hogy az Facebooknak egyáltalán célja-e ez az USA-ban. Az első adatok alapján az Instagram Stories nagy siker, a tinik használják, ám a Snapchatet ettől függetlenül nem tették le, vagyis eddig úgy fest, hogy a Snapchat és az Instagram elférnek egymás mellett az amerikai piacon – igaz, ha az Instagram Stories beveti a Facebook tulajdonában lévő MSQRD-lencséit az appon belül, még fordulhat a kocka.
A kérdés inkább Európában és más olyan régiókban lehet érdekes, ahol a Snapchat még nem terjedt el, az Instagram viszont már igen. Ilyen piacokon – mint például Oroszország – a Facebook így megakadályozza a Snapchat terjedését, ami által a Snapchat lehetséges, hogy a jövőben csak az USA-ban tud majd tovább növekedni. Korlátozott ideig.
De mi van a Snapchaten és az Instagramon túl?
A Facebook a tavalyi 56 százalékról leesett 52 százalékra, vagyis bár az app továbbra is erős – erősen csökkenőben van. A Twitter 58 százalékról esett le 56 százalékra, a Pinterest tartotta 25 százalékát – igaz, a felnőttek körében egyre népszerűbb – míg a Google+ bár csak szerény 22 százalékot ért el, még ez is meglepően erős szám.
A 14 és 18 évesek
Érdekes megnézni a szűkebb korosztályokra bontott eredményeket is. A 18 évesek körében a Snapchat és az Instagram fej-fej mellett halad (a Snapchat minimálisan erősebb) a Facebookot 60 százalékuk használja, a Twittert pedig 50 százalékuk.
A 14 éveseknél már más szokások figyelhetők meg: csupán 30 százalékuk használja a Facebookot (igaz, annyira még nem is volt idejük regisztrálni) és 50 százalékuk a Twittert. Az Instagram és a Snapchat itt is fej-fej mellett haladnak 80 százalékkal.
De ki az igazi kedvenc?
Azt láthatjuk, hogy a Snapchat nem sokkal jár előre az Instagram előtt – de miért mondhatjuk, hogy a felmérés szerint toronymagasan vezet? A kutatás során a tiniket arról is megkérdezték, hogy melyik a kedvenc alkalmazásuk: a Snapchat 35 százalékkal nyert, holott tavaly csak az emberek 17 százaléka választotta favoritnak – az Instagram aránya viszont 29 százalékról 24-re csökkent. A Facebookot és Twittert a megkérdezett tinédzserek 13-13 százaléka választotta.
Forrás: Adweek