People behind the content – olvasható a CANnual Report 2017 címlapján. Kézenfekvő, hogy mi is a 320 oldalas kiadvány mögé nézzünk, és bemutassuk az alkotókat, akik több száz munkaórát fektettek bele a riport elkészítésébe.
A folyamat egy márciusi kick-off meetinggel indult, amin a kiadvány fókusztémájáról született döntés. A nemzetközi trendeket és buzzwordöket figyelembe véve idén a tartalommarketingre esett a választás. Ezt követően a kiadvány szerkesztője, és a munkafolyamatok fő koordinátora, Barsi Böbe a Café külföldi partnereitől bekérte a közép-kelet-európai régió országaira vonatkozó reklám- és médiapiaci, valamint a hirdetési adatokat. A kimutatások összegyűjtésével párhuzamosan a kreatív folyamatok is megindultak.
Az arculat megtervezése Balázs Gabriella senior art director vezetésével zajlott, míg az egyes fejezetek mutációiért Kovács András dizájner felelt. A kreatív koncepció kialakítása egy háromfős csapat, név szerint Csirke Dániel, Kórusz Bea és Nagy Veronika nevéhez fűződik. Tőlük származik többek között a régió influencereinek arcából összeálló címlap ötlete, amelyhez rövid animációt is készítettünk.
A magyarországi adatokat összesítő fejezetet média téren Király Anita, míg social media oldalról Forgács Mariann és Varga Gábor állította össze. A rengeteg számsor és statisztika mellett ezúttal a központi témára fókuszáló cikkek is bekerültek a kiadványba. Viniczai András, a CANnual Report főszerkesztője a tartalommarketing csendes forradalmáról írt, Soós Levente, a Café tartalomfejlesztési igazgatója az influencer marketing mechanizmusait járta körül a Magyarországhoz hasonló kisebb piacokon, míg Barsi Böbe a tavalyi év médiapiaci összefoglalója mellett bemutatta, ügynökségként és ügyfélként mihez lehet kezdeni, ha az állam letiltja az ország legnépszerűbb közösségi oldalát. A kiadványban külsős szerzőként Bodrogi András Youtube szakértő videós tartalmakról szóló írása is megjelent. A cikkeket Karsai Roni és Lugosi Bogi lektorálta.
Közel féléves munka eredményeként a kiadvány szeptemberben került nyomdába. A riportot októberben, a prágai CANnual Conference-en mutattuk be a nagyközönségnek, amelynek híréről a magyar, a cseh és a lengyel szaksajtó is beszámolt.
A kiadvány kapcsán a GazdaságTV riportere a tartalommarketingről beszélgetett a Café szakértőivel. A videóinterjú két részletben itt és itt tekinthető meg. A CANnual Report hazai népszerűsítéséhez többek között szórakoztató kvízt készítettünk, valamint infografikában szedtük össze a régió országait jellemző legfontosabb adatokat, és küldtük ki a Marketing&Média és a HVG előfizetőinek. A kampány lebonyolításáért a GOPR, illetve Varga Márton felelt.
A fejlécképen szereplők balról jobbra: Karsai Roni, Viniczai András, Bodrogi András, Soós Levente, Barsi Böbe